Sociální média a online marketing

Co jako první uděláte ráno? Většina z nás po tom, co vypne budík shlédne sociální síť Facebook nebo Instagram. Sami sebe se zeptejte, patříte či nepatříte právě Vy mezi tu většinu?

Víte, co to jsou sociální média? To jsou online média, kde je obsah vytvářen a sdílen uživateli. Je to zdroj názorů (ve větší míře pravdivých) a zdroj zkušeností. Tato média slouží k oboustranné komunikaci, většinou mezi zákazníky a firmou, ale i mezi zákazníky vzájemně. Charakteristické pro tyto média je psaní a komentování komentářů, hlasování či hodnocení.

Rozdělení sociálních médií:

  • Sociální sítě (př.: Facebook, LinkedIn)
  • Blogy, videoblogy, mikroblogy (př.: Twitter)
  • Diskuzní fóra, Q&A portály
  • Wikis (př.: Wikipedia, Google Knol)
  • Sociální záložkovací systémy (př.: Pocket)
  • Sdílená multiméda (př.: Youtube, Flickr)
  • Virtuální světy (př.: SecondLife, The Sims?)
  • Sociální nakupování (př.: Slevomat, Slevoking, Groupon)

Tyto všechna vyjmenovaná sociální média jsou zdrojem pro online reklamu. Online reklama může mít podobu banneru, textově, vyskakovacích oken, infografik atd.

 

Na internetu se také můžete setkat s bannerovou reklamou

Každý, kdo surfoval po různých webových stránkách určitě narazil na banner. Banner je grafická reklama a může mít mnoho podob. Většinou je banner formou proužku po stranách webové stránky, ale také se může nacházet mezi jednotlivými články.

Mě se nejčastěji zobrazují bannery s wellness akčními nabídkami nebo různé poznávací zájezdy. Po kliknutí na tento banner se mi otevřelo nové okno webové stránky se spoustou nabídek na pobyty, většinou typu wellness, kde jsem prošla pár nejlákavějších nabídek, některé ceny byly opravdu zajímavě nízké.

Bannerová reklama je především informační nebo připomínající, s tím souvisí remarketing, ke kterému se dostaneme později. Také se banner využívá při zavádění nového produktu nebo značky na trh, rychle se tak nám dostane do podvědomí.

Možná se ptáte, jak takový banner vytvořit nebo kdo vlastně může nabízet tuto inzerci? Společnosti jako je Google Adwords, ale také Sklik (přes Seznam.cz) tyto bannery zřizují a nabízejí. Google má dokonce svůj vlastní nástroj pro tvorbu bannerů.

Jaký rozměr, tedy formát bannerů se nejčastěji používá? To se dozvíte níže:

Google Adwords: Nejčastěji doporučené formáty bannerů jsou o velikosti:

  • 336×280 mm (jedná se o velký obdélník),
  • 728×90 mm (jedná se o široký banner),
  • 300×250 (vkládaný obdélník),
  • 300×600 (polovina stránky).

Více informací ke Google Adwords naleznete ZDE.

Sklik: Nejčastěji doporučené formáty bannerů jsou o velikosti:

  • 300×600 (jedná se o svislý formát),
  • 480×300 (jedná se o vodorovný formát),
  • 300×250 (jiný typ vodorovného formátu),
  • 970×310 (jiný typ vodorovného formátu),
  • 320×100 (jiný typ vodorovného formátu),
  • 300×300 (kostka).

Více informací k bannerům u Skliku naleznete TADY.

Bannery se nacházejí na webových stránkách buď na bočních pozicích nebo mezi texty nebo v podobě vyskakovacích oken.

 

Co je to vlastně ten remarketing?

Každý, kdo využívá internet se pravděpodobně s remarketingem setkal, jen možná neví, co to ten remarketing znamená. Nyní si to objasníme. Remarketing je součástí behaviorální reklamy, ta spočívá v zobrazování reklamy na internetových stránkách v závislosti na chování uživatelů. Jednodušeji, reklama se zobrazuje dle toho, co vyhledáváme na internetu.
Remarketing je metodou cílení internetové reklamy na lidi, je to jedna z možností, jak oslovit konkrétní skupinu lidí. Přesněji tato metoda spočívá v zacílení na uživatele, kteří někdy v minulosti navštívili web zadavatele. Ptáte se, kde se s ním můžete setkat? Remarketing funguje v reklamní síti Google, Facebooku i na kanálu Youtube.

Abych vám to lépe konkretizovala, uvedeme si příklad. Přes internetový vyhledávač jsem nedávno vyhledávala nový mobilní telefon. Hledala jsem parametry, cenu a obchody, ve kterém je mobil dostupný. Dívala jsem se i na jiné mobilní telefony, jen tak pro zajímavost. Po zjištění potřebných informací jsem webové stránky zavřela, že si koupi nechám projít hlavou nebo zvážím jiný typ telefonu. Toto vyhledávání zaznamenal Google a uložil si ho. V následujících dnech při surfování po Facebooku, Google, různých webech se mi zobrazovaly reklamy mobilních telefonů, ve větší míře těch, které jsem vyhledávala. Remaketing nám tedy připomíná, abychom znova e-shop či webovou stránku navštívili a udělali nějakou akci, většinou nákup.

Nemusí se jednat pouze o elektroniku, ale i cokoliv jiného (př.: zásnubní prsteny, dovolené, oblečení, hračky atd.). Záleží dle toho, co zrovna vyhledáváte.

Reklama tohoto typu může být v podobě bannerů ale i textově.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *