Online marketing

V tomto článku se zabývám digitálním marketingem a vše co k němu patří

V následujících řádcích se chci s vámi podělit o nabyté zkušenosti, které jsem získala, když jsem se začala zajímat o tuto tématiku. Předtím jsem vůbec netušila, jak moc nás online marketing obklopuje a kde ho všude můžeme nalézt. Nyní již mám lepší přehled.

Jen pro přehlednost, digitální marketing můžete nalézt také pod pojmem online marketing nebo dokonce e-marketing. Všechny tyto názvy znamenají totéž.

Online marketing bývá nejčastěji reklamou, upozorněním či konkrétním sdělením. Najdeme ho formou obrázku, banneru, videa, gifu, ale také prostřednictvím emailu, může se jednat také i o kampaň či infografiku. Na příklady infografik se můžete podívat tady. Online marketing nás obklopuje napříč celým internetem včetně sociálních sítích. Nalezneme ho na stránkách Facebooku, Instagramu, ale také Youtube, Twiiteru, ostatní weby a mnohé další.

Vybavujete si, kde jste naposledy něco takového viděli? Já osobně jsem v posledních dnech často na portálu Youtube.com pouštěla různá videa, která obsahovala nějaké návody, triky či tipy, které se hodí k běžnému dennímu používání. Během sledování těchto videích byla přehrána 2x reklama různého typu. První reklama byla přehrána hned na začátku ještě před samotným videem a druhá reklama byla cca v půlce mého videa. A jednalo se o dvě rozdílné reklamy.

Často také sleduji český seriál – Ordinace v růžové zahradě přes počítač na internetu, jelikož nikdy v televizi žádný díl nezastihnu celý a má televize neumí přetáčet zpětně. Takže z tohoto důvodu Ordinaci sleduji přes svůj počítač. Dívám se na ni přes jeden portál a při sledování taktéž nabíhají i reklamy, zpravidla běží 3 různé klipy za sebou a každý je jiný, většinou maximálně do1 minuty trvá toto přerušení seriálu. První reklamu vidím uprostřed mého sledovaného dílu a druhá reklama se spustí, když už se díl blíží ke konci.

Tyto reklamy mě osobně ani tak nevadí, jako jsou reklamy, které se spouští vždy v tom nejlepším při pouštění videa na sociální sítě Facebook. Tím mám namysli, že sleduji konkrétní video a když už má přijít ten nejzajímavější okamžik, tak se spustí reklama a musím čekat, než skončí abych viděla zbytek pouštěného videa. Toto mě docela otravuje a štve, protože tyto videa většinou bývají velmi krátké a kvůli reklamnímu sdělení zbytečně čekám. Mnohdy je i samotná reklama delší než pouštěné video.

Ba naopak, mám i pozitivní zkušenost. Tu jsem získala, když jsem viděla reklamní sdělení na Instagramu přímo v Instastories (Instastories jsou buď fotky nebo krátká videa, které si každý může nahrát na sociální síť Instagram a zůstanou mu tam po dobu 24 hodin, poté zmizí), jednalo se o výrobek na podporu myšlení a mozku a mě zrovna v té době začínalo zkouškové období na vysoké škole. Někteří z vás to moc dobře znají – hromada zkoušek a zápočtů, málo termínů, většinou nevhodných, dlouhé noci učení, někdy až do rána, najednou zbývá už jen málo času na naučení se celého tématu, nabíhá stress a tak dále. No, a právě v tuto dobu jsem viděla doplněk stravy, který má příznivé účinky na mozek a pomáhá se soustředit na učení. Neváhala jsem a už jsem objednávala. Zkoušky jsem zvládla na první pokus, takže jsem byla ráda. Myslím, že tato reklama mi přišla vhod v pravou chvíli.

Já osobně online marketing nevnímám negativně, spíše pozitivně. Některá sdělení jsou pro mě méně přínosné a některá mě velice zajímají, dozvím se mnohdy i něco nového, co je trendem na trhu. Některá grafická zpracování je i příjemné sledovat.

Někteří specialisté tvrdí, že tento druh marketingu, tedy online marketing neexistuje. V tomto článku se můžete dočíst více.

 

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *