Důležitou roli hrají také barvy

Barvy totiž ovlivňují naše vnímání, proto vybrat vhodnou barvu pro reklamu je velice důležité. Vhodná barva má vliv na efektivní reklamu. Jakou barvu ale použít?

Mezi nejvýraznější barvy, které vnímáme je řazena barva černá a bílá, na třetím místě je červená barva. Když se tak zamyslím, v marketingu je červená používána docela často, když si spojím červenou a marketing napadá mě hned červené logo značky Coca-coly, Mc Donald’s, Red Bull nebo sportovní auta (Ferrari).

Dle psychologického hlediska je červená barvou výraznou, teplou, vyjadřující vášeň, emoce nebo také vzrušení. Ve většině případech, když vidíme tuto barvu na obrázku, banneru, pozastavíme se nad ní. V marketingu má červená barva velký vliv. Jeden moudrý pán také napsal zajímavý výrok: „Pokud jsou barvy hudbou pro oči, červená je zvukem trumpet.“— Theroux in Ronnberg, 2010.

Černá barva z nákupního a marketingového hlediska symbolizuje luxus, je vhodnou barvou pro propagaci luxusního produktu. Do svých reklam ji často obsazují luxusní automobilky. Vtipně byla využita různá symbolika černé v reklamním spotu Mercedes Benz (ZDE).

Bílá barva se taktéž hodí k propagaci luxusních produktů, nejčastěji se kombinuje spolu s černou barvou. Tyto kombinace využívají k propagaci nejčastěji společnosti jako je Chanel nebo Prada. Dále se bílá barva využívá v kombinaci s růžovou barvou k propagaci zboží určené pro ženské pohlaví.

Ostatní barvy – jako je zelená, žlutá, modrá, růžová a další se taktéž využívají. Zelená se nejčastěji pojí s přírodou a zdravím, a proto je barva jogurtů Aktivia laděná do této barvy. Žlutá barva v reklamě má za úkol přilákat naši pozornost. Růžová je především barva lásky, proto se soustředí převážně na ženy, na dámské produkty, příkladem může být kosmetika Avon, která je laděná do této barvy. Naopak modrá barva je upřednostňována mezi muži, tedy je tato barva soustředěná právě na ně.

ČÍST  Online marketing

Následující barevné spektrum ukazuje kombinaci barev a značek společností:

Využít barev v marketingu se dá např. při přípravě a vytváření nového loga, při tvorbě webových stránek, online plakátů, bannerů atd. Důležité je vědět, že vliv barev na nás je pouze dočasný. Více o barvách v marketingu naleznete.

Úspěch online marketingu nezáleží jen na barvách, ale na mnoha faktorech. Úspěšný e-marketing by měl nést tyto prvky:

  1. Porozumět historii o naší značce, co říká
  2. V čem spočívá uspokojování potřeb spotřebitelů – co od nás očekávají

Většinou podnikatelé často dělají v tomto chyby. Mnohdy zapomínají se ptát spotřebitelů, co vlastně chtějí a potom se diví, že jejich produkt je neúspěšný na trhu. Potom ani dobrá kampaň není velkým přínosem. Proto je vhodně provádět testování trhu a ptát se spotřebitelů, sestavit dotazník zvládne každý sám a pomocí něj zjistí potřebné informace.

Nevíte, jakou zvolit barvu pro své logo? Více informací naleznete ZDE.