Co vlastně znamená pojem „Optimalizace pro vyhledávače“?

Co vlastně znamená pojem

Obsah článku:

  1. Optimalizace na klíčová slova = dotazy
  2. Nevýhody, i přes to, že budete optimalizovat váš webCo je to vlastně SEO?
  3. Pravdy o článcích a čtenářích
  4. Shrnutí

 

Znáte nějaké propagace e-shopů? Mezi propagace patří především: partnerství s jiným e-shopem, sociální sítě, TV a média, spam, PR, PPC reklama, offline (vizitky, billboardy), ale také SEO což je optimalizace pro vyhledávače.

Co je to vlastně SEO?

SEO je zkratka z angličtiny – Search Engine Optimalization a znamená to optimalizace pro vyhledávání. Každý web či e-shop se snaží o vylepšení své pozice ve vyhledávačích, chtějí, aby jejich stránka byla viditelná hned mezi prvními na stránce (na Google nebo Seznamu) a ne až někde na druhé či třetí straně. K tomu, aby tak bylo je potřeba zvolit vhodná klíčová slova. Vlastním web, kde jeho cílem je prodej dřevěných hraček. Takže klíčová slova na tento web by měly být: dřevo, hračky, dřevěné hračky, dřevěné hry, dřevěné skládačky a jiné. Čím lépe jsou stanovená klíčová slova, tím lépe může kdokoliv váš web vyhledat. Klíčová slova tedy vedou k přilákání zákazníků, a to pak vede ke konverzi (což je přeměna návštěvníka v zákazníka nebo podnícení, aby návštěvník udělal nějakou akci, třeba vyplnil formulář, zaregistroval se).

Optimalizace není jen pro vyhledávače, ale hlavně pro lidi. Díky optimalizaci můžete mít lepší web a s tím i více návštěvníků.

Optimalizace na klíčová slova = dotazy

3 typy dotazů ve vyhledávačích:

  • Hledání informací (ne za účelem nákupu)
  • Hledání informací o produktech a značkách
  • Hledání za účelem nákupu

Hlavním cílem SEO je především zvýšení zisku nebo konverzí. Se SEO můžete začít v kterékoliv fázi vašeho webu, ale čím dříve začnete, tím s tím bude méně práce.

Nevýhody, i přes to, že budete optimalizovat váš web

  • I když budete na prvních pozicích ve vyhledávačích neznamená to nutně, že na váš web uživatelé kliknou.
  • Také to neznamená, že si vždy koupí přímo z vašeho webu produkt.
  • Pozice ve vyhledávačích se neustále mění.

Obsah webu je král. Abyste předešly těmto nepříjemným situacím je dobré mít i správně nastavený váš web. Využijte k tvoření obsahu model AIDA, ten vám zaručeně pomůže.
Co model AIDA vyjadřuje?

A = Attention – přitáhnout pozornost návštěvníka (např. nadpis)
I = Interest – vyvolat v něm zájem o to, co je obsahem (talent)
D = Desire – přesvědčit o výhodách (nezapomenout)
A = Action – přimět k akci (konverzi, ideálně tlačítko, klidně zopakovat)

Pravdy o článcích a čtenářích

Čtenáři nečtou!!!

  • Vynechejte to, co čtenář asi přeskočí
  • Zdůrazňujte slovo(a), strukturujte text (odrážky, odstavce, nadpisy, mezery mezi odstavci) – čtenář chce skenovat!
  • Podtrhávejte jen odkazy
  • Používejte videa – čtenáři jsou líní číst
  • Reference – oživí text a vyvolají zájem
  • Obrázky často vynahradí stovky slov (infografiky jsou dobrou volbou)

Jestli se ptáte, jaký je rozdíl mezi PPC reklamou a optimalizací SEO, tak si přečtěte tento článek.

Shrnutí

Dobrý text – jak pro lidi, tak pro vyhledávače (špatný text vyhledávače potlačí na horší pozice) -> Lepší pozice ve vyhledávačích -> Větší šance na kliknutí na vyšší pozici = vyšší návštěvnost -> Je-li text přesvědčivý (AIDA), dochází k vyšší míře konverze. A o to jde!

Jaká je představa o moderním webu roku 2018? To se dozvíte v tomto článku.

Publikováno v SEO

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *